5 Haziran Dünya Çevre Haftası kapsamında, Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı ile OPET iş birliğinde yürütülen "Sıfır Atık ile Doğaya Saygı Duy Projesi" çerçevesinde Samsun’da geniş katılımlı bir çevre temizliği etkinliği gerçekleştirildi. Gelecek nesillere daha yaşanabilir bir dünya bırakmayı hedefleyen bu anlamlı çalışma, şehirde çevre bilincini artırmayı amaçlıyor.
Protokol Üyeleri Sahaya İndi
Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği İl Müdürlüğü tarafından düzenlenen program; Samsun Vali Yardımcısı öncülüğünde, Samsun İl Tarım ve Orman Müdürü Kemal Yılmaz ve kent protokolünün katılımıyla hayata geçirildi. Protokol üyeleri ve katılımcılar, karayolu kenarlarında çevre temizliği çalışmaları gerçekleştirerek doğaya bilinçsizce bırakılan atıkları tek tek topladı.
Samsun Türkiye'deki 7 Özel İlden Biri
Türkiye’nin yedi bölgesinden seçilen 7 pilot ilden biri olan Samsun'da, proje kapsamında sadece temizlik yapılmıyor. Çevre bilincini kalıcı hale getirmek amacıyla toplanan atıklar dönüştürülerek "Sıfır Atık Yolu" ve "Sıfır Atık Duvarı" gibi görsel farkındalık uygulamaları da şehre kazandırılıyor.
Kaynak: m.facebook.com