Samsun'da Dünya Tütünsüz Günü kapsamında tütün ürünlerinin zararlarına dikkat çekmek ve sağlıklı yaşam bilincini artırmak amacıyla renkli ve anlamlı bir farkındalık yürüyüşü gerçekleştirildi. Halk Sağlığı Hizmetleri Başkanlığı tarafından organize edilen etkinlik, şehirde büyük ilgi gördü.
Çiftlik Verem Savaş Dispanseri önünde başlayan yürüyüşe, 19 Mayıs Lisesi Hava Merasim Bölüğü Bando Takımı eşlik etti. Ritmiyle yürüyüşe coşku katan bando takımı, çevredeki vatandaşların da ilgisini çekerek tütünsüz yaşam mesajının daha geniş kitlelere ulaşmasını sağladı.
Samsun Protokolü Sağlıklı Yaşam İçin Tek Yürek Oldu
Farkındalık yürüyüşüne Samsun Vali Yardımcısı Canan Hançer Baştürk, İl Sağlık Müdürü Uzm. Dr. Mustafa Uras, Halk Sağlığı Hizmetleri Başkanı Dr. Hatice Öz, Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanlığı Samsun Bölge Müdürü Ebu Bekir Ayrancı, İl Milli Eğitim Müdür Yardımcısı İrfan Yetik, Yeşilay Samsun Şube Başkanı Emre Güneş, çok sayıda sağlık çalışanı ve kurum yetkilileri katılım gösterdi.
Vatandaşlara Karbonmonoksit Ölçümü Yapıldı
Yürüyüşün ardından kurulan etkinlik standında sağlık ekipleri tarafından vatandaşlara yönelik önemli hizmetler sunuldu. Stantta boy, kilo ve karbonmonoksit ölçümleri gerçekleştirilirken, uzmanlar tarafından sigarayı bırakma yöntemleri hakkında detaylı bilgilendirmeler yapıldı.
Etkinliğin en anlamlı anlarından biri ise sigarayı bırakma kararı alarak bu kötü alışkanlığa son veren 3 vatandaşa başarı belgelerinin takdim edilmesi oldu. Yetkililer, tütünsüz bir Samsun için bu tür farkındalık çalışmalarının kararlılıkla devam edeceğini vurguladı.
Kaynak: m.facebook.com