Tüketicilerin sağlıklı ve güvenilir gıdaya ulaşması amacıyla Tarım ve Orman Bakanlığı tarafından önemli bir adım atıldı. Türk Gıda Kodeksi’nde yapılan yeni düzenlemeyle birlikte, ambalajlı ürünlerde şeker ve tatlandırıcı kullanımına ilişkin kurallar yeniden belirlendi.
Ambalajlarda Şeffaflık Dönemi Başlıyor
Yapılan yeni yasal düzenlemeye göre, şeker veya tatlandırıcı içeren tüm gıda ürünlerinde bu bilgilerin ambalaj üzerinde yer alması artık zorunlu olacak. Tüketicilerin ne yiyip ne içtiğini net bir şekilde bilmesini amaçlayan bu kararla, gıda ambalajlarındaki bilgilendirmeler diğer içeriklerden tamamen ayrı ve ilk bakışta kolayca fark edilecek şekilde tasarlanacak.
Güvenilir Gıda İçin Büyük Adım
Bakanlık yetkilileri, vatandaşların tükettikleri gıdaların içeriği hakkında en doğru ve şeffaf bilgiye ulaşmasının en doğal hakkı olduğunu vurguladı. "Güvenilir Gıda" mottosuyla hayata geçirilen bu uygulama sayesinde, özellikle şeker tüketimine dikkat eden ve tatlandırıcı hassasiyeti olan tüketiciler market raflarında daha bilinçli seçimler yapabilecek.
Kaynak: m.facebook.com