2 dk okuma 2 dk

Dünyada Üçte Biri Çöpe Gidiyor: Evde Gıda İsrafını Önlemenin 3 Kolay Yolu

Dünyada üretilen gıdaların üçte biri israf edilirken, Samsun İl Tarım ve Orman Müdürlüğü evde alınabilecek basit önlemlerle büyük değişimlerin mümkün olduğunu açıkladı.

Samsun İl Tarım'dan Hayati Çağrı: Gıda İsrafını Önleme Yolları

Küresel ölçekte milyonlarca insan açlıkla mücadele ederken, her yıl üretilen gıdaların üçte biri ne yazık ki tüketilmeden çöpe gidiyor ya da kayboluyor. Samsun İl Tarım ve Orman Müdürlüğü, hem bütçeyi hem de geleceğimizi korumak adına evlerimizde uygulayabileceğimiz basit ama etkili yöntemlerle gıda israfının önüne geçilebileceğini hatırlattı.

Küçük Önlemlerle Büyük Farklar Yaratın

Gıda israfıyla mücadelede bireysel alışkanlıkların değiştirilmesi büyük önem taşıyor. Uzmanlar, israfı en aza indirmek için öncelikle planlı alışveriş yapılması gerektiğine dikkat çekiyor. İhtiyaç listesi hazırlayarak alışverişe çıkmak, gereksiz ürün alımını engellemenin ilk adımı olarak öne çıkıyor.

Alışveriş sonrasında ise gıdaların doğru koşullarda saklanması ve bilinçli tüketilmesi gerekiyor. Doğru muhafaza edilen ürünlerin raf ömrü uzarken, bozulma nedeniyle yaşanan kayıpların da önüne geçiliyor. T.C. Tarım ve Orman Bakanlığı bünyesindeki Gıda ve Kontrol Genel Müdürlüğü, tüketicilerin bu konuda bilinçlenmesi için rehber niteliğinde çalışmalar yürütüyor.

Bilinçli Tüketici İçin Destek Hatları

Güvenilir gıda tüketimi ve israfın önlenmesi konularında detaylı bilgi almak isteyen vatandaşlar, Bakanlığın resmi internet sitelerini ziyaret edebilirler. Ayrıca gıda güvenilirliğine dair her türlü ihbar ve bilgi talebi için Alo 174 Gıda Hattı kesintisiz hizmet vermeye devam ediyor. Geleceğimizi korumak ve kaynaklarımızı verimli kullanmak için gıdamızı koruyalım, israfa dur diyelim.

Kaynak: m.facebook.com

Çarşamba Medya
Çarşamba Medya
Son dakika haberlerini kaçırmamak için uygulamamızı telefonunuza yükleyin. Hızlı, hafif ve ücretsiz!
Depolama alanı kullanmaz · Ücretsiz