Başkentten Samsun'a Çıkarma
Türkiye'de tarımsal öğretimin başlamasının 180. yıl dönümü ve Tarım Bayramı, Samsun'da düzenlenen geniş kapsamlı bir etkinlikle kutlandı. Ondokuz Mayıs Üniversitesi (OMÜ) Atatürk Kongre ve Kültür Merkezi'nin ev sahipliği yaptığı programa, tarım sektörünün en üst düzey isimleri ve akademik camia yoğun ilgi gösterdi. Organizasyon, gıda güvenliği ve tarımın geleceğinin masaya yatırıldığı önemli bir platforma dönüştü.

Gıda Güvenliğinde Yeni Standartlar
Programın onur konuğu olan Tarım ve Orman Bakanlığı Gıda ve Kontrol Genel Müdürü Ersin Dilber, katılımcılara "Gıda Güvenilirliğinde Yeni Yaklaşımlar" başlıklı bir sunum yaptı. Dilber, değişen dünya koşullarında gıda arz güvenliğinin sağlanması, denetim mekanizmalarının modernizasyonu ve sağlıklı gıdaya erişim konularında bakanlığın yürüttüğü stratejileri detaylandırdı. Sunum, sektör temsilcileri ve akademisyenler tarafından dikkatle takip edildi.

Tarım Sektörü Paydaşları Bir Arada
Etkinlikte OMÜ Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Çetin Kurnaz, Ziraat Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Muharrem Özcan ve Samsun İl Tarım ve Orman Müdürü Kemal Yılmaz da birer konuşma yaparak tarımsal eğitimin önemine vurgu yaptı. Ayrıca Türk Ziraat Yüksek Mühendisleri Birliği Samsun Şube Başkanı Prof. Dr. Ferat Uzun ve Samsun Ziraat Mühendisleri Odası Başkanı Havva Yurdunuseven Bayzat da kürsüye gelerek sektörün beklenti ve hedeflerini dile getirdi.
